Po lokomotíve sme objavili ďalšiu vzácnosť – pozostatky zastávky legendárnej Viedenskej električky, ktorá premávala v rokoch 1914 až 1945. Spolu s Bratislavským okrášľovacím spolkom, za podpory mesta, mestskej časti a dopravného podniku sme obnovili rokmi zabudnutú zastávku. Pribudla lavička na sedenie a cyklostojany. Zároveň bol spracovaný zámer na konzerváciu a obnovu pamiatky pod dohľadom pamiatkárov.
-
Petržalka – výhybňaDiaľkový vlak Viedenskej električky na zastávke Petržalka – výhybňa v roku 1914. Archív: Peter Martinko
-
PozostatkyPozostatky zastávky Viedenskej električky v roku 2014
-
OdkrývanieOdkrývanie a odkopávanie trávnatého koberca
-
OdkrývanieOdkrývanie základov zastávky a úprava okolia
-
Odkryté základyOdkryté základy zastávky z roku 1913
-
Nová zastávkaV sieti bratislavskej MHD pribudla nová zastávka s názvom Viedenská električka
-
ZastávkaNa zástavke sa dozviete čo to aj o histórii Viedenskej električky
-
SpoluprácaPo záchrane rušňa P.O.H.É.V. Ganz Eg 6 obnovujeme aj túto zastávku s Bratislavským okrášľovacím spolkom, vľavo výkonný riaditeľ BOS Maroš Mačuha. Sprava: Michal Milata, predseda KPMHaRD, Peter Martinko podpredseda KPMHaRD a Roman Delikát, podpredseda KPMHaRD.
-
ZastávkaPohľad na zastávku zo Sadu Janka Kráľa aj s nainštalovanou lavičkou.
-
AutobusNa zastávke Viedenská električka prvýkrat zastavil aj autobus č. 82
-
ZastávkaObnovená zastávka s oddychovou lavičkou
-
ZastávkaObnovená zastávka s oddychovou lavičkou
-
Realizačný tímRealizačný tím, ktorý sa podieľal na obnove zastávky
-
Realizačný tímRealizačný tím, ktorý sa podieľal na obnove zastávky
-
ObnovaObnova povrchu zastávky bola zverená odborníkom. Foto: archív KPMHaRD
-
Zrekonštruovaná dlažbaRekonštrukcia dlažby prinavrátila jej podobu z roku 1914. K dispozícii je aj stojan na bicykle. Foto: archív KPMHaRD