Vozeň bude predstavený verejnosti 18. 3. 2016 o 11.00 na Vajanského nábreží.
V piatok 18. marca Klub priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy v organizačnej spolupráci s MČ Staré Mesto privezie do Bratislavy vozeň historickej Viedenskej električky, ktorá pred II. svetovou vojnou premávala na trase Bratislava – Viedeň. Verejnosť si bude môcť tento technický unikát pozrieť od 11.00 do 13.00 hodiny pred budovou staromestského miestneho úradu na Vajanského nábreží 3, teda presne na mieste pôvodnej zastávky električky. Fascinujúci príbeh vozňa, v ktorom sa inkognito viezli členovia rakúskej cisárskej rodiny, priblížia návštevníkom členovia Klubu.

Vagón bol vyrobený v roku 1913 v pražskej továrni Ringhoffer. Interiér navrhol známy predstaviteľ rakúskej secesie Otto Wagner. Z troch vyrobených kusov tohto typu sa zachovali už len dva. Jeden sa nachádza v múzeu v rakúskom Mariazelli. Druhým sa od piatku bude pýšiť Bratislava.
Trasa vozňa v Bratislave
Od diaľničného vstupu do SR transport bude doprevádzať policajná asistencia cez Most Lafranconi – Nábr. gen. Svobodu až na Vajanského nábrežie. Po verejnej prehliadke bude unikátny vozeň prevezený na železničnú stanicu do Vajnor a po koľajniciach dopravený na dočasné deponovanie do areálu MDC ŽSR na Rendezi.
Zámerom Klubu priateľov hromadnej a regionálnej dopravy je opraviť vagón do pôvodnej podoby, tak ako to urobil v prípade zachovanej lokomotívy viedenskej električky, ktorá je vystavená v Slovenskom technickom múzeu – Múzeu dopravy na Šancovej ulici.
Podporiť rekonštrukciu vozňa je možné aj cez poskytnutie 2 % z daní pre Klub priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy. Viac informácií nájdete tu
Viedenská električka
Viedenská električka v roku 1914 pri hoteli Savoy. Vozeň L.W.P. vyrobený v továrni Ringhoffer typu BCDFa zapojený za lokomotívou typu P.O.H.É.V. Ganz Eg.
Viedenská električka
Lokomotíva typu Eg s číslo 5 alebo 6 so zapojený vagónom ako diaľkový vlak Viedenskej električky na konečnej zastávke Námestie Korunovačného pahorku. Vpravo budova dnešného Miestného úradu Bratislava - Staré Mesto, v pozadí súsošie Márie Terézie.
Foto: Július Cmorej
Viedenská električka
Kurzové vagóny Viedenskej električky pre diaľkovú prepravu na konečnej stanici Námestie Korunovačného pahorku. Vpravo vidieť staničnú budovu. Na koľajnici vpravo je pred vagónom zapojený električkový motorový vozeň CMg, ktorý vagóny ťahal do Petržalky Kopčian alebo na hraničný prechod Berg. Z tohto spojenia pravdepodobne vznikol názov Viedenská električka. Fotografia pochádza z 1930-tych rokov.
Foto: Miro Kožuch, farbenie Vlado Schwarz.
Viedenská električka
Stanica Námestie korunovačného pahorku (vpravo), električkový vozeň CMg (vpravo), diaľkový vagón Viedenskej električky (v strede) a metská električka linky A v 1930-tych rokoch.
Vozeň
Niekdajší vozeň L.W.P. Ringhoffer typu BCDFa v službách firmy Stern und Hafferl.
Chátranie
Chátrajúci vozeň niekdajšej Viedenskej električky po skončení prevádzky chátrajúci v Großpetersdorfe.
Chátranie
Chátrajúci vozeň niekdajšej Viedenskej električky po skončení prevádzky Südburgenländische Regionalbahn chátrajúci v Großpetersdorfe.
Odchod
17. 3. 2016 – Nakladanie vozňa Viedenskej električky BCDFa 1400 v Großpetersdorfe na špeciálny valník.
Odpočinok
17. 3. 2016 – Vozeň Viedenskej električky čaká na rakúsko-slovenskej hranici v Kittsee.
Návrat domov
Po 81 rokoch sa vozeň L.W.P. Ringhoffer BCDFa 1400 vrátil na miesto, odkiaľ v roku 1935 odišiel naposledy. –18. 3. 2016 – Na niekdajšiu zastávku Námestie Korunovačného pahorku (dnes na Vajanského nábreží). Staničná budova Viedenskej električky by stála vzadu v parčíku.
Prekladanie
Preloženie vozňa na slovenské koľajnice po 81 rokoch sa uskutočnilo vo Vajnoroch za účasti tímu MDC ŽSR.
Foto: Jakub Ďurinda
Nakoľajovanie
Preloženie vozňa na slovenské koľajnice po 81 rokoch sa uskutočnilo vo Vajnoroch za účasti tímu MDC ŽSR.
Foto: Jakub Ďurinda
Doma
Vozeň L.W.P. Ringhoffer BCDFa 1400 Viedenskej električky z roku 1913 po presťahovaní na Slovensko v areáli MDC ŽSR na Rendezi.